جدیرترین اخبار :
  • دیدار رئیس هیات مدیره و مدیر عامل سازمان منطقه آزاد چابهار با مدیر عامل شرکت سپاد خراسان
  • سر آغازی برای پایه گذاری و هم افزایی فعالان اقتصادی شرق کشور
  • معرفی چابهار؛ بهشت سرمایه گذاری و گردشگری، در سطح ملی و بین‌المللی با همکاری ایران پرس
  • انتصاب در سازمان منطقه آزاد چابهار
  • حضور منطقه آزاد چابهار در اکسپو ۲۰۲۴

تمایل ارمنستان برای دسترسی به بازارهای آسیایی از طریق بندر چابهار

اقتصادی | تاریخ خبر : 2/08/19 | تعداد بازید :298
معاون وزیر خارجه ارمنستان امروز به نشریه هندوستانی اکونومیک تایمز گفت: ارمنستان برای دسترسی به هند و سایر کشورهای آسیایی در حال مذاکره برای پیوستن به بندر چابهار ایران است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل منطقه آزاد چابهار ایرنا، اکونومیک تایمز نوشت که ارمنستان امیدوار است تا میان کریدور حمل ‌و نقل بین ‌المللی شمال - جنوب (INSTC) و بندر چابهار به زودی اتصال برقرار شود.

در همین حال مناتساکان صفریان (Mnatsakan Safaryan) گفت: هیات ارمنستانی به تازگی در بمبئی در یک نشست در سطح عالی در مورد بهره برداری از بندر چابهار شرکت کرد. ما در حال مذاکره برای پیوستن به این بندر بوده و امیدواریم که اتصال بندر چابهار و کریدور شمال - جنوب به زودی تکمیل شود. نشانه هایی وجود دارد مبنی بر اینکه این اتصال ظرف یک سال انجام خواهد شد.

اشتیاق ایروان برای پیوستن به بندر چابهار متعاقب تشکیل گروه سه جانبه هند، ایران و ارمنستان نمایان شده است. سه طرف آوریل امسال طی نشستی در ایروان در مورد پروژه های اقتصادی و کانال های ارتباطی منطقه ای رایزنی کردند.

ارمنستان که روابطش با دهلی نو ابعاد راهبردی پیدا کرده، کریدور خلیج فارس - دریای سیاه از طریق ایران را به موازات کریدور شمال – جنوب یا شاخه ای از آن برای ارتباط بازرگانان هندی با روسیه و اروپا پیشنهاد کرده است.

مقام ارمنستانی افزود که ایروان و دهلی نو در حال مذاکره برای انعقاد توافقنامه ای برای تنظیم مسائل مرتبط با حمل و نقل هستند. وی گفت: همچنین در حال مذاکره برای راه اندازی پروازهای مستقیم بین هند و ارمنستان هستیم و امیدواریم بتوانیم در سال آینده میلادی این پروازها را راه اندازی کنیم.

آرشیو اخبار

سامانه پیامکی و ایمیل